понедельник, 13 апреля 2020 г.

5 КЛАС 14.04.2020

Образ ліричної героїні, яка любить читати, у поезії 
М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» 
У віршах, як і у прозових творах, є свої герої й героїні. Як правило, вони не мають імен. Автор віршів веде душевну розмову з читачем, використовуючи слово «Я», але це не означає, що він пише лише про себе. У поетичному творі розкриваються почуття, настрої, думки, які близькі й іншим людям.
Ліричний герой – особа, думки і почуття, якої виражаються у ліриці. (ВИВЧИТИ
Головна тема вірша відображена у назві. Але розповідаючи про одне, Цвєтаєва сказала про все. І про себе… Авторка поезії  «Книги в червоній палітурці» ще зовсім молода, але вже почала дорослішати, звертається до спогадів про дитинство як про чудове джерело щасливих миттєвостей життя.
Опишіть ліричного героя.
За ким сумує ліричний герой? Відповідь обґрунтуйте.
Робота над сюжетом твору
- Як побудований вірш? (Має зачин, розвиток подій, кінцівку)
- Чим відрізняється сюжет прозового твору від ліричного? (У вірші відображається внутрішнє життя героя)
- Про які події розповідається у зачині? Зачитайте.
- Чи є щось незвичайного у цих рядках?
- У заголовку «Книги в червоній палітурці» слово «книги» вживається у множинні, а «палітурка» - в однині. Чому?
- Як поетеса починає поезію? 
- Як героїня звертається до книг? («Незрадливі любі друзі»)
- Чому «незрадливі друзі» посилають «палкий привіт»?
- Чому «книги» саме в старій червоній палітурці, а не в зеленій або синій?
- Як далі розвиваються дії? Зачитайте й прокоментуйте рядки. (Спогади про дитинство, матір, рідний дім, улюблених героїв, уподобання в літературі)
- Які постають образи улюблених героїв?
- Чому авторка поєднала в одній поезії героїв різних письменників?
- Чи співпереживає дівчинка героям? Відповідь обґрунтуйте. (Незавершені речення, оклики, запитання)
- Які відносини склалися у героїні з мамою? Зачитайте.
- Чому мама забувала нагадати героїні про час? Зачитайте. (Вона захопилася грою на роялі)
- Про які епізоди художніх творів поетеса розповідає?
- Зачитайте кінцівку поезії. Який колір використовує авторка? (Золотий) Чому?
- В якому значенні вжито слово золотий? Чому?
Продовжіть речення
Ліричний герой – це…
Персонажі, за якими сумує М. Цвєтаєва, - …
Композитори, музика яких звучала в будинку Цвєтаєвих, -…..
Ліричний герой сумує за ….
«Книги ……» 
«Та й мені ці золоті….»
В ЗОШИТІ У ФОРМІ СОНЕЧКА ОХАРАКТЕРЕЗУВАТИ ЛІРИЧНУ ГЕРОЇНЮ.

3 комментария: